Chasing Carsを訳してみる

2006年に出た曲だったのね。もう14年も前の曲だったとは。

最近になってグレイズアナトミーを見るようになりお気に入りとなった曲。ラジオなどで聴いてはいたかな。スコットランド出身の4人組、つまりイギリス人バンドですね。

 

Chasing Cars        by Snow Patrol

 

We’ll do it all Everything On our own 僕等はなんでも自分らでする

We don’t need Anything Or anyone 僕等は何もいらない、誰もいらない

If I lay here If I just lay here

もし僕がここに横たわったら、もし僕がここに今横たわったら

Would you lie with me and just forget the world? 

君も僕と横たわって世界を忘れてくれる?

I don’t quite know How to say How I feel

僕はわからない 何て言えばいいのか 自分がどう感じているかも 

Those three words Are said too much They’re not enough

3つの言葉は 言われすぎているし でもまだ足りない

If I lay here If I just lay here Would you lie with me and just forget the world?

もし僕がここに横たわったら、もし僕がここに今横たわったら君も僕と横たわって世界を忘れてくれる?

Forget what we’re told Before we get too old

言われたことは忘れて 年を取りすぎる前に

Show me a garden that’s bursting into life

命があふれ出す庭を見せて

Let’s waste time Chasing cars around our heads

時間を捨てて 頭の中で車を追いかけよう

I need your grace To remind me To find my own

君の恵みが必要だよ 自分を思い出して 自分自身を見つけるために

If I lay here If I just lay here Would you lie with me and just forget the world?

もし僕がここに横たわったら、もし僕がここに今横たわったら君も僕と横たわって世界を忘れてくれる?

Forget what we’re told Before we get too old

言われたことは忘れて 年を取りすぎる前に

Show me a garden that’s bursting into life

命があふれ出す庭を見せて

All that I am All that I ever was Is here in your perfect eyes

僕の全て、僕だった全ては君の完璧な目の中にあるよ

They’re all I can see それが僕見える全てだよ

I don’t know where confused about how as well

僕はわからない どこでどう混乱してしまったのか

Just know that these things will never change for us at all

それって僕等にとっては何も変わらないんだよ

If I lay here if I just lay here, would you lie with me and just forget the world?

もし僕がここに横たわったら、もし僕がここに今横たわったら君も僕と横たわって世界を忘れてくれる?

 

やはりサビのIf I lay here,・・・が歌詞よしメロディーよしで素敵ですよね。